en liten pluggdag.

linda hämtade mig 9.30(var det inte hon som sa att hon minsann skulle va i skolan kl 9 även om vi skulle komma senare?) och då satt redan linda och väntade på oss i kafeterian. man blir smått deprimerad. alla tre satt och stirrade mot dörrhålet som fån för att se om det inte snart skulle komma in nån man kände. men nej. endast små små små barn och fruktansvärt många esteter(även dom barn, fast de mest ser ut som monster).
vi gav upp efter en halvtimme och gick upp och satte oss i biblioteket och letade efter kartböcker. jag hade delvis rätt om geografin. inte för att det var jättesvårt. men att leta upp längd och breddgrader är inte det roligaste man kan hitta på direkt. och 200 länder + huvudstäder är inget som fastnar på en gång kan ja säga. det finns länder som jag inte hade en aning om att de fanns och förmodligen kommer jag efter denna kursen aldrig höra talas om dom igen. nu är hälften av denna och nästa veckas arbete gjort i det ämnet iaf.

efter en mkt god och gratis måltid på graffiti fick jag leka mattelärare...:D träddiagram är alltid lika roligt. eller inte är nog mest ett sätt att slippa ge mig på att öppna MIN mattebok. jisses. hur ska detta gå?

nu ska ja handla.

ajjö ridspö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0