the alldeles nya del av min blogg.

idag stör ag mig på folk som inte kan blogga. inte enligt mitt tycke alltså.
en blogg skriver man för sig själv. sen att andra kan och vill läsa den ska ju lixom inte spela någon roll. det finns människor som bloggar för att irritera, pika, roa, progagera osv. detta får mig att bli något störd. hade man gjort det i sin egna dagbok? nä förmodligen inte. och meningen med bloggar ska väl vara att man får insyn i nån annans dagbok. eller så har jag missuppfattat allt. men det gör jag ju aldrig så varför skulle jag göra det nu?
en tanke kan ju då oxå vara varför jag väljer att skriva om nåt jag stör mig på. svaret är enkelt. för att bli av med alla störande moment i mitt huvud. alltså jag skriver för min egen skull. inte för din och inte din och inte din heller för den delen.
en annan sak som man kan koppla ihop med detta fenomen är folk som sätter lösenoprd på sina bloggar. vad är meningen med det? då kan man lika gärna köpa en sån där dagbok som man fick när man fyllde 7,8,9,10 och 11 år. såna har man ju massor kvar av ändå. och om man inte har förmågan att skriva för hand (eller orken för den delen) så finns något så fiffigt som ordbehandlingsprogram. varför lägga ner energi på att lägga ut den på internet och sen lösenordsskydda den? meningslöst.

jag stör mig på fler saker idag. men mest småsaker. för det första vill jag se harry potter. men vagnen före allt. så det får bli på söndag eller nåt. filmen försvinner ju faktiskt inte. andra saker jag stölr mig på är att det är stökigt här och jag har inte riktigt tid att städa. men det måste jag.

nu stör jag mig på att jag inte orkar skriva mer.
störigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0