fest.

ja idag är det dagen för den efterlängtade och lite ångestfyllda avskedsfesten med samhällsklassen. ska bli intressant att se vilka som kommer. jag skulle gissa på att det blir jag, angelica, carolina, helena och helene. men vem vet... och sen får man inte glömma vår eminenta hedersgärst Flanders. han har roat oss många gånger med gåtor och citat så det är inte mer än rätt att han får komma oxå.

imorgon beger ja mig åter till smedstorp, alldeles för tidigt. får se hur jag mår efter den här kvällen. men 9.20 går tåget oavsett hur jag mår. ska försöka isolera taket och sen ge mig på glespanelen. för en vecka sen hade jag inte en aning om vad en glespanel var för nånting. det är en hel del nya ord jag har lärt mig av det här projektet. haha spännande. glespanel, takfot, vindskiva osv. frågan är vad jag ska med sådan kunskap till i framtiden?

igår var jag och lotta i malmö på en shoppingtur. första anhalten bauhaus var en upplevelse. personalen vet förmodligen inte ens hur man stavar till service. men efter två rundor och 50 samtal med far hade vi lyckats köpa isolering, underlagspapp, asfaltklister, plastfolie och sånt där man har undergolvet som ja inte kommer på vad det heter. nästa stopp var då INPA städgross, där vi möttes av en man som verkligen kan service. så nu är glassvagnen berikad med allt vad man kan tänka sig i städ och hygienväg.
att man dessutom fick spendera halva dagen i pappas stencoola dodge är ett plus i kanten. måste komma ihåg att bränna en glidarskiva som ska sitta fastklistrad i cdspelaren i den hela sommaren.

när lotta hade släppt av mig på stationen i malmö kom dagens överraskning nr ett. jag satt där helt fridfullt och väntade på tåget hem när en tanke kom i mitt huvud att det är så tråkigt att sitta och vänta på en station i en stad där man inte känner nån för då träffas man aldrig nån man känner. just när tanken vad färdigtänkt kommer lilla carolina inpromenerandes... haha så inte nog med att jag slapp vänta på tåget själv. jag fick dessutom sällskap hela vägen till hässleholm.
och när jag väl i hässleholm kommer ut ur stationen sitter mamma och lydia där och väntar på mig. överraskning nr två alltså. jag sammanfattar alltså gårdagen som en mkt bra dag.

jag borde nog bränna en partyplatta till ikväll eftersom mitt ljudkort fortfarande inte vill fungera...

jag avslutar med en bild på en nyisolerad glassvagn.
image2

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du e så himlans duktig!!! Alltid bra att kunna sånt... Kanske bygger ett hus en dag, som jag ;). Tror du jag får låna glidarbilen i sommar? Provtur iaf:) Har lite beslutsångest om vi ska köpa nåt liknande...Pöss på dig lillasyster<3

2007-06-15 @ 12:35:57
Postat av: hannahbanan

haha vi får väl se hur vagnen blir innan man börjar tänka på att bygga ett helt hus? Du får helt klart låna glidarbilen. Men jag tycker att ni ska köpa en oxå. Så akn vi glida ikapp när ja har tagit körkort. Puss big sis å hälsa di leva

2007-06-15 @ 16:33:25
Postat av: Jenny

Åhhhhh Tack!!!!!!!!!! Nu är jag fylld av Cosmisk kärlek som jag med glädje delar med mig av. Puss på alla er där ute på jorden, jag virvlar med Di Leva! Tänk på hans visdomsord: om alla bara tar o tar finns snart inget kvar men om alla ger o delar med sig finns det till alla! Puss!!!

2007-06-16 @ 01:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0