glassarm och fyra väggar och ett tak

jisses vilken helg.

fredagen artade sig så att jag och bobby drack lite öl och gick sen till kingan. fruktansvärt tråkigt var det där. men det var roligt att leka me bobby..:D


Efter ca 6 timmars sömn åkte ja å pappa till stoby måleri för att dela ut glass. vilken hit. 40 liter glass på 2½ timme. gissa om ja har träningsvärk i armen. hittade dessutom min drömtapet men det får inhandlas vid senare tillfälle. färg till vagnen blev det iaf, och den blir *trumvirvel* RÖD MED VITA KNUTAR!!! :D


sen direkt ner till Smedstorp för att sätta igång bygget av vagnen. när jag kom var halva plattan fastsatt på chassit så de va bara att sätta igång. jag fick lägga mig under detta schabrak och sätta vagnsbult. ertt mindre roligt jobb. men nån måste gör det haha. pappa och fredrik lyckas vända bjälklaget(golvet med andra ord) och fick dit det snyggt som attan. efter att det var klart var klockan mkt och vi gav upp för dagen.
upp igen tidigt igår och satte igång. till att börja med kände ja mig lite överflödig för pappa höll på med hjulhusen och jag kände att jag inte kunde göra så mkt med det. men till slut hittade han på grejor till mig med. för er som har tänkt prova kan ja tala om att det verkligen inte är något lätt grej att resa väggar på en vagn. efter ett brutet finger på min kära broder kom till slut väggarna upp. när taket skulle på kom det förstärkning från alla håll(tack och lov) och efter ännu en olycka låg även det på plats. så nu har min lilla vagn 4 väggar och 1 tak. ett snabbt konstaterande redan när golvet låg på var att vagnen kom väldigt högt upp. så någon slags trappa upp till luckan kommer att ordnas..:D nästa konstaterande blev när första gaveln var uppe. vagnen är 3.5 meter hög. höghusvagn alltså...:D

när då gårdagens arbete var avklarat och vi satt och åt känner jag hur det börjar svida lite hår å var. jag har lyckats igen. kräfta. tänkte inte på att solen tar även om det blåser. haha. har knappt kunnat sova inatt. e trött som en get.

nu e  man hemma igen för sista dagen i skolan. 8 liter glass bjuds det på idag. tack angelica för att du hämtar mig..:D men imorgon bär det av ner till Smedstorp igen för att måla vagnen. håller mina tummar stenhårt för att den ska bli klar till 15/6. 

sophie kom fram lyckligt men sent till cypern i lördags morse. man kan nästan undra om det var sj som flög.

nå väl. nu har ja inte mer att skriva. så adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0