det kategoriska imperativet.

sådana tankar snurrar i mitt huvud idag. allt pga att jag som vanligt skjuter på allt till sista dagen. nästan iaf. religionsuppsatsen ska vara inne på onsdag och jag idag suttit närmare 4 timmar och vänt och vridit på argument för och mot konstgjord befrukting. men allt som nu återstår är att hitta argument i en världsreligion till och sedan avsluta med mina egna åsikter. men man får ju inte dåligt med prestationsångest av att läraren säger att man helt klart får ett mvg. tänk om man skulle lyckas sabba det genom att slarva med detta. rackarns bajs att jag inte satte igång för flera veckor sen som jag sa till mina nära och kära, vän och fd kollega sophie.

mamma har namnsdag idag och därför följer här ett urdrag ur wikipedia som kan vara nmatnyttigt för alla.
"Ingeborg är ett gammalt nordiskt namn som betyder under Ings beskydd, där Ing möjligtvis är namnet på en fornnordisk gud.
Namnet har stadigt sjunkit i popularitet under andra halvan av 1900-talet. Det är numera endast några enstaka flickor varje år som får namnet som tilltalsnamn. 31 december 2005 fanns det totalt 40 880 personer i Sverige med namnet Ingeborg varav 4 066 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 92 flickor namnet, varav en fick det som tilltalsnamn."
min tanke när jag läser detta är, stackars den lilla flicka som år 2003 fick detta som sitt tilltalsnamn. hon kan inte få det lätt i framtiden.

idag har jag även tagit ett stort steg. första dagen utan coca cola(ja jag vet carolina, men det var bara ett glas, det sista). inhandlade sex 1,5l flaskor med mineralvatten med päronsmak. mumma faktiskt (dock inte samma sak som coca cola).
ett steg i rätt riktning iaf.
en smygande huvudvärk dessutom.

nu ska jag sova för att imorgon gå upp i arla timme för att jobba 1½ timme. den du.
gonatt

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad duktig du är hannah

2007-05-30 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0