flyttad å så.

så nu bor jag alltså på norregatan. två nätter är avklarade. dn största utmaningen hittills är matintaget eftersom jag inte har bestick. men är man bara påhittig nog så löser det sig ganska bra.

det nästa största problemet är att min borrmaskin är spårlöst försvunnen(tillsammans med vattenkokaren) så jag kan inte sätta upp hyllor vilket leder till att jag inte kan packa upp allt. känns lite jobbigt att inte komma i ordning nån gång. men så är det med rymmande saker.

i övrigt tycker jag väldigt väldigt mkt om min lägenhet. vindsvåning och bostadrätt låter snyggt. och det är det oxå. man är ju inte moderat för inget. :P

hade psykologi nyss. mkt intressant. nåt som förbryllade mig nu när vi läste om beteendeperspektivet är att grunden till detta perspektiv var Pavlovs hundar. Deras beteende överfördes till människor och så fortsätter historien. Men man glömde visst att fortsätta använda det på hundar. Den "nya" moderna hundpsykologin(all etologi egentligen) är egentligen bara slutsatserna som Pavlov och hans efterföljare kom fram till. mycket mystiskt.

nu ska jag nog laga mat. tror jag.

nu är det faktiskt bara 10 dagar kvar. och jag kan säga att nästa vecka kommer min lilla bebis hem till mig. faktiskt så är det så.

ajjö

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan reta upp en hel värld med ditt snack om att vara moderat! Är det bra?

2007-09-06 @ 20:21:59
Postat av: Jenny

När jag var liten och omogen och trodde att jag visste bäst tyckte jag inte om moderater. Nu när jag är lite äldre och lite mer erfaren har jag lärt mig att förstå en del av deras åsikter också. Alla kan inte tycka likadant!
Jag älskar dig och är så glad för in skull!
Ps. Fortsätt reta upp världen om någon är så dum att dom låter sig bli uppretad! ;)

2007-09-07 @ 13:18:04
Postat av: bananen

jag använder inte min blogg för att reta upp folk. men om folk blir uppretade av min ironiska kommentar som var riktad mot mig själv så är det ju deras problem.

2007-09-07 @ 13:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0