americas next president.

nu är det klart.
jag somnade vid halv tre men vaknade med ett ryck strax innan fem. precis när obama gick över den magiska gränsen.

jag rös när jag hörde mccains tal.
otroligt vackert tal.
"americas people has spoken..."

men jag grät när jag hörde obamas tal.
ett tal som utan tvekan kommer att gå till historien.
"yes we can..."

man kan tycka vad man vill om usa och deras demokrati.
om deras makt och sätt mot resten av världen.
om deras krig och deras ekonomi.
men oavsett vad dom gör och tycker och inte gör och inte tycker,
så har dom nånting som vi aldrig kommer komma i närheten av.
nåt vackrare och starkare än vi nånsin kan känna.
dom är stolta över sitt land.
och dom älskar sitt land oavsett vem som styr.
dom tror på sig själva.
och dom tror på sin american dream.
det var en liten gnutta av det som gick igenom min tv och fick håren att resa sig på armarna när mccain talade,
och fick tårarna att rulla när obama talade.

nu tackar filip och fredrik för sig.
och jag med.
gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0