en pall.

idag kom första leveransen med hund- och kattmat.
sisådär 500kg blev det..:)
så om nån är intresserad av ett naturligare foder är det bara att höra av sig.
helt utan konserveringsmedel och konstgjorda tillsatser.
kött är den enda proteinkällan.
kan knappast bli bättre.
dessutom är det hypo-allergent(heter det så på svenska)
som sagt. smakprover finnes.
slå en pling till handelsbolaget snapphundarna bara.

var ute hos monika idag på förmiddan. är 6 år sen vi hade en pratförmiddag sist.
mycket att ta igen alltså..:)
fick en svanskappa till nicole med. hoppas att den passar.

eftermiddagen tillbringades på andys i krstd med jenny, barnen, chipsi och felicia.
världens läskigaste rutchkanor. men faktiskt häftigt att åka när man väl vågade.
jenny och jag såg nog ganska dumma ut när vi kom in och såg dom. trodde definitivt inte att det var rutchkanor.

på fredag blir det bilbesiktning. min första.
jisses hur ska detta gå?
hämtar bilen på bröderna karlsson på förmiddagen och kör direkt dit.
ja just det.
pappa och jag körde alltså upp till götet i fredags och hämtade bilen.
jag vågade mig dock inte på att köra den genom storstan.
så jag fick ta dodgen.
första gången i storstadstrafik och första gången med rattväxel hade blivit lite völ mkt på en gång tror jag.
var nervös som det var. men det gick bra. dodgen och jag är ju ganska tajta...:)

i söndags fyllde mormor 94 år.
ett mysigt kalas. men jag tycker allra bäst om att vara där ensam. då kan man prata ordentligt med henne.
världens bästa och roligaste mormor.
jag är så glad att jag började gå dit själv.
ska helt klart börja att gå dit minst en dag i veckan igen.

doris och jag hade ett moment här precis.
jag kämpade ett tag för kanske ett år sen med att försöka lära henne att rulla runt.
men hur jag än försökte och hjälpte henne och visade henne så gick det inte.
hon hatar att bli fasthållen på rygg så jag tänkte att det nog hade med varandra att göra och gav därför till slut upp.
så tänkte jag nu att äh, jag provar igen.
så jag sa ligg! och hon la sig ner.
så gjorde jag en cirkel med fingret(ni fattar) och sa RUUUULLLLLAAAAA! och tjoffs så rullade hon...
jag blev så glad så jag nästan fick en tår i ögat.
och hon blev helt överlycklig när jag berömde henne.
var nästan så att jag hörde hur saker föll på plats i huvudet på henne.
"jaha matte var det sååå du menade. det kunde du väl ha sagt från början"
nu rullar hon redan när man säger ligg så roligt tycker hon att det är haha.

ester är tillbaka i sitt hem. känns elakt att säga äntligen. men lite äntligen är det.
hon kan vara rätt så mysig. men inte när hon är översexuell på allt och alla.
hon är välkommen hit när hon vill. utom när hon höglöper. doris håller nog med henne.

nu. house.

ajjö köksö

Kommentarer
Postat av: V.B

Ville bara tjingelinga å berätta att man kan hitta MASSSSOOOORRRRR me grejs på Panduro outlet i M-ö! Kul med rullsyltan Doris!

2008-11-19 @ 18:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0