min fars dag.

idag är det fars dag. en dag som vi har firat i sverige sen 1931(dock inte alltid på just denna dagen). vi har så länge jag kan minnas firat både fars och mors dag i vår familj. det har aldrig handlat om massa dyra presenter utan nåt litet för att visa sin uppskattning. idag fick käre far en fin vinterjacka att ha när han går ut med gossarna.
det bjöds på gås minsann med. mumsfilibaba.
tråkigt nog var heidi och felicia var sjuka.
trevligt var det iaf.

tråkigt att pappa ska behöva bli ledsen av en person som medvetet är elak gång på gång utan att ens kunna stå för det.
jag är så fruktansvärt trött på att se hela familjen må dåligt pga att en person hela tiden ska vända och vrida på saker för att vända ljuset mot sig själv.
jag är TRÖTT på att pappa ska ta skit för saker.
pappa om nån på den här jorden har fått oss att bli starka individer. vi har själva fått lära oss saker utan att nån har satt ett namn på det. vi har själva fått utvecklas till dom vi vill bli. vi har oxå blivit 3 starka individer som inte behöver trycka ner andras åsikter för att hävda vår egen. vi tycker inte likadant om allt. men vi älskar varandra ändå och vi uppskattar OLIKHETERNA lika mycket som likheterna.
man väljer själv vad man vill se hos en person. alla har brister, så även alla i vår familj. men av allt vi har varit med om tillsammans och gjort tillsammans så väljer vi att se till det positiva. att minnas dom roliga och fina sakerna(som helt klart är i majoritet).
att en person som inte längre vill vara en del av oss, väljer att sudda ut allt det som varit och därmed det som är nu. det är något som gör alla illa. jag har kommit förbi den tiden som gjorde mest ont. nu är det mest ilska och en känsla av förlust som finns kvar. jag har legat sömnlös många nätter. tillräckligt många nu. jag har gjort allt jag har kunnat för att förändra situationen. men det är lönlöst.
jag har lovat mig själv att inte ta det här i bloggen, det är inte rätt forum överhuvudtaget. men eftersom det är den enda kanalen som går ända fram så får det bli här.
idag gick du FÖR långt.
DU är INTE min bror längre.
jag har en bror och en syster som jag älskar mer än det finns ord för.
jag har en mamma och en pappa som jag älskar och är så oändligt tacksam för allt dom har gett mig.
jag har även minnen av en bror till. jag väljer att bara minnas dom positiva sakerna. för så länge jag bara har minnen av den lillebroren så gör det inte så ont att veta vad han gör mot oss idag. en person som medvetet gör folk så illa, vill jag inte kalla min bror.

så nu har jag fått det ur mig. med signatur och allt. men utöver det så står jag för vad jag har skrivit. HELA VÄGEN.

tack och gonatt.
och grattis på fars dag pappa.
älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0