Pompeis Panem Gustas

vilken otroligt trött hannah jag är idag.
sov till halv 10. då ville doris gå ut jättemycket.
och eftersom hon är chef så blev det så.
jag hade sen halvlovat min älskade storasyster att hitta på något när hon va barnledig.
så efter en dorispromenad och med frukosten precis framdukad på bordet kom hon på att vi skulle passa på att se pompeji-utställningen.
kalasidé tyckte jag med.
jättefin utställning. rekommenderar den starkt.
kanske blir det lite extra speciellt när man har varit där och faktiskt har minnen att koppla ihop med saker och bilder.
men i vilket fall som helst är det häftigt att se vilka riktigt smarta och fina saker dom hade.
deras glasburkar var otroligt lika ikeas burkar med lock. undrar om ingvar har varit i pompeji.

sen hämtade vi barn lite här och var.
jag ångrade dock snabbt att jag följde med till dagmamman. hon är jack russel-uppfödare och har en liten pojke till salu.
han är så fruktansvärt äckligt söt så jag dog på plats.
försökte lite snyggt smuggla ner honom i fickan men han var liiiite stor.
hade jag haft några tusenlappar på hög hade han lätt fått följa med hem.
men dojjan har ju faktiskt två karlar att välja på när jag anser att hon är stor nog.

nej laga mat eller kanske skita i det och ta en lång dusch istället.
hann inte riktigt med det i förmiddags...

får passa på att gratulera storebror & heidi till husköpet!

ajjö fiskespö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0