valvaka.

filip och fredrik.
jag och dojjan.
fast dojjan har svikit och sover under mina ben.
risken finns att jag somnar innan nånting är ens i närheten av klart.
just nu hoppas jag bara på att indiana blir klart snart och att obama vinner där.
vinner han där ska det tydligen vara ganska klart att han vinner.
ja jag säger bara det att detta valsystem är egentligen oförståeligt.
man har alla fakta och kan förklara och förstå hur det fungerar.
och ändå. när man väl sitter här och lyssnar på f&f(kanske har med det att göra kom jag på nu) samtidigt som jag följar kartan på nätet... så är jag inte riktigt med. i stort sett. men inte riktigt.

intressant med detta val i sverige tycker jag ändå är hur eniga alla är.
finns det något bättre än att se höger och vänster hålla med varandra.
att se det man bara annars hör.
att trots olika åsikter så har man ändå gemensamma mål.
man ser inte ner på varandra för att man inte tycker likadant.
man ser upp till varandra för att man utan varandra faktiskt inte hade haft en demokrati.

oj vad flummigt det blev.
men jag tycker det är vackert.

just nu ser det rött ut i indiana.
för er som inte hänger med så håller jag mig till den blåa sidan även idag.

nej nu ska jag koncentrera mig igen.
luuk pratar reklam.
politikreklam alltså.
spännande land som sagt.

återkommer.
nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0