jisses.

vad tiden går. snart är det jul.

det händer saker hela tiden. och då går tiden fort.
men idag går tiden sakta. för jag har fått en timme extra. eller två egentligen.
en för att det numera är normaltid. en för att jag skulle haft westernlektion idag men den blev inställd pga vädret(igen) och ska nu rida ut i skogen med ellinor istället men en timme senare än lektionen skulle varit. så. två timmar.
på dessa två timmar skulle jag kunna storstäda min jättelägenhet. jag skulle oxå kunna ligga kvar här i sängen och göra ingenting. gissa vilket jag väljer.

igår va en bra dag. körde från farmor vid 8-snåret på morgonen med en trött luddi brevid mig. lämnade av honom i stoby, sen hem och byta om, lämna bilen hos fredrik, bli skjutsad till stallet, började mocka ut lunnas box, fick sällskap av jessica, packade ut alla saker i bilen, åkte ut till hästveda(hagnarp), packade ur bilen, kopplade på transporten, handlade spån och foder, åkte tillbaka till hässleholm, lastade världens snällaste lunna, ut till hästveda igen, släppte ut lunna till dom andra hästarna, tyckte synd om lunna för dom andra var elaka mot henne, beundrade 3 vackra tinker fast dom var elaka. önskade att jag oxå hade en tinker,fixade i ordning lunnas saker, spolade transporten, blev skjutsad till stoby, åt lite lunch, packade in alla barn i bilen(jenny packade in sig själv), åkte tillbaka till hästveda, hämtade nicole i hagen, hjälpte barnen att rykta henne, lärde dom att sadla och tränsa henne, ledde runt luddi två varv sen tröttnade han, höll nicole när elise och engla red(jo dom red nästan helt själva DUKTIGA TJEJER), tog in nicole, hjälpte barnen att sadla och tränsa av, tittade på när dom ryktade henne, släppte in henne i boxen, sa hejdå till världens bästa shettis och världens bästa lunna, åkte till stoby, körde och hämtade doris hos fredrik, hem och duschade, ut till stoby igen, åt god middag, däckade i deras soffa(jo den e skön men inte lika mjuk som jag trodde jenny), körde hem alla fyllon till österås, tog golfen, körde hem, somnade efter ett tag.

ja ni ser själva vilken dag va...

nu ska jag nog röjja lite här och sen duscha och bege mig ut till hästveda.

ha en bra dag allesammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0